Sport, EHBO, Spaans, tekenen, kakkerlakkenbezoek - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van il Rocky - WaarBenJij.nu Sport, EHBO, Spaans, tekenen, kakkerlakkenbezoek - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van il Rocky - WaarBenJij.nu

Sport, EHBO, Spaans, tekenen, kakkerlakkenbezoek

Door: ilhampie

Blijf op de hoogte en volg il

27 Mei 2010 | Nicaragua, Granada

Lieve lezers,

Wederom bedankt voor de reacties, superleuk, er staan weer nieuwe foto´s en video´s op dus weer een hoop te bekijken.

Voor mijn familie, liefde en hugs!!
Zus het is hier echt super en ik vind het zo jammer dat je niet meekon dat had je echt zo leuk gevonden en inderdaad ik ben hier nog niet klaar, Mam ik kom nog wel terug hoor, voor een paar weken, un broma betekend een grapje.

Voor The Legend misschien heb je wel gelijk en moet ik hier maar blijven, haha, nou in ieder geval ga ik zeker nog een keer terug en dan voor langer, ik zit er nu net een beetje in en dan moet ik alweer bijna weg, ik ga mijn Spaans echt bijhouden en anders moet ik mijn docent Sergio maar meenemen want dat is ook geen straf...

Woensdag, vanmorgen nog eens wakker geworden met een halfdode kakkerlak dat is nog eens een feest, omdat dat nog niet genoeg was regende het pijpenstelen buiten dus ik mijn spijkerjasje van de kapstok gehaald. Ik liep naar de receptie en het meisje achter de balie zit me heel erg raar aan te kijken en begint te roepen, heb ik een kakkerlak op mijn HOOFD, nou ik geloof dat ik dan alles wel gehad heb en er niet meer van onder de indruk hoef te zijn haha eindelijk !!

Vanmorgen met pocho in de regen naar school gelopen, huiswerk begeleiding, taal en sommen.
Daarna hadden we activiteiten alleen konden we het niet buiten doen omdat het echt al dagen superhard aan het regenen is. Vandaag dus een met de kids binnen een sportief cirquit gedaan, een aantal stations, te weten 5, en steeds doordraaien, superleuk!
Vervolgens mijn EHBO les in het Spaans, goed voorbereid maar toch wel lastig uitleggen soms hoor in het Spaans. NO problemo met handen en voeten kom je er wel van mijn pa en ma geleerd..
We zijn geeindig met pleisters plakken en ik heb ze allemaal 2 oranjepleisters meegegeven voor thuis.

Lunchen in mijn favoriete tentje en om 13 uur alweer zelf de les in voor 4 uurtjes, niet dat jullie denken dat ik hier vakantie aan het vieren ben want eerlijk gezegd ben je best moe aan het einde van de dag zeker omdat je dan ook nog je huiswerk voor Spaans moet maken,anyway ik ga niet klagen want het is hier super en ik wil echt niet weg.

Net voordat ik weg wil gaan komt Jolanda langs, de meid die ik in het vliegtuig tegenkwam, gezellig ze gaat vanavond ook naar de Salsa les in de Xalteva. Snel naar huis, pasta maken, douchen en op de naar de les, het was al donker dus vandaag voor het eerst een taxi gepakt we gaan het natuurlijk niet opzoeken...
Om 19 uur begon de Salsa les, eerst los en dan in koppels, 3 van de 4 deden het top maar die ene kon echt niet dansen. Mijn leraar was ook van de partij en die kon top dansen, een beetje ontspanning is wel lekker. Vervolgens volgens ´NICA'style naar huis, dat is gewoon op de stang van de fiets naar huis ipv achterop, lekker simpel en gewoon en leuker dan met een cabrio ofzo. PFF nog even huiswerk doen voor morgen en het zal een korte nacht worden.

Donderdag 6.30 uur whaa de wekker gaat alweer, eruit douchen, eiwitjes op en lopen naar Xalteva. 8 uur huiswerkbegeleiding.
Vandaag ben ik voor het eerst een beetje boos op een van de kids geworden, ze had geen zin om te lezen, geen zin om te schrijven en ging aan de tafel slapen.
De kleine meid mee naar buiten genomen en haar verteld dat slapen voor thuis is en daar schrok ze van, vervolgens verder gegaan.
Wel heel lastig als je de taal nog niet helemaal beheerst tijdens het nakijken en de vragen die je krijgt, ook het rekenen is hier wat anders bij sommige sommen, jammer dat je hier niet bent pa kon je ff helpen hahah.

Vandaag was het even droog dus op het grote veld aan de gang gegaan met de boomerangs, de baseballen en voetbal. Hierna naar binen en tekenen. Ik heb de kids de opdracht gegeven een boom te tekenen om ook een beetje in de psyche te duiken van de kids en met goed resultaat. Veel verschillen en goed om bij de kids in de koppies te duiken. Helemaal nadat ik ze de 2e opdracht gaf en dat was jezelf tekenen.
Een van de kids kwam naar me toe en zei HORIBLE over haar eigen tekening, ik zei tu est FORMIDABLE, en de meid werd een beetje blij maar zo zie je maar hoe sommige kids over zichzelf denken.
De tekeningen heb ik in overleg met de leiding opgehangen, kijk maar bij de foto´s dan kunnen jullie het zien.

Vanmiddag gaan lunchen met Anneke uit Mexico, even snel huiswerk maken aan de lunchtafel en vervolgens weer met Sergio de les in.
Pff zoveel VERBOS, WERKWOODEN, dat is wel pittig ma esta muy buen.
In de pauze nog even met Larry, de vaste docent van de kids, stabiele zijligging, de vitale functies en reanimatie geoefend op een praktische manier zoals we dat bij Conny altijd doen. Ik ben geen EHBO juf maar je moet je voorstellen dat er nu geen informatie is dus alles is meegenomen zoals je maar geen onzin verteld want dat nemen ze dan over. Misschien dat ik nog een lesje voor alle instructeurs ga geven op dat gebied maar dat zal dan volgende week worden.

Na de les nog even de 2e tekeningen opgehangen van de tekenles en nu zit ik in het hostal en ben ik gesloopt haha. Ik moet nog even wat gaan eten en dan maar even vroeg naar bed morgen weer om 6.30 uur op.

Oja morgen ga ik misschien zwemmen met de kids in een meer met Diana als het mooi weer is en zoniet dan ga ik een lesje stabiele zijligging, vitale functies en uitleg over reanimatie geven. Conny ik heb vandaag ook al met 2 docenten geoefend en dat ging supergoed, bedankt voor de mondlapjes die laat ik hier achter.

Nou ik ga nu echt wat eten en vast nadenken waar ik in mijn weekend heenga want de weekenden zijn mijn vakantie...

Buenes noche, Hasta Mañana Amigos...




  • 28 Mei 2010 - 04:19

    Janet:

    Ik geniet van je verslagen en de filmpjes en foto's. Jij straalt nog steeds, dus het duidelijk dat je het naar je zin hebt. Super!

  • 28 Mei 2010 - 04:21

    Diaan :

    Hey toppertje is je huiswerk al af?? Wat een week was het he, maar dan gaan we morgenavond de eerste week in stijl afsluiten met een dansje in de local bar. En dan pas mag je van je weekend gaan genieten, ok?...haha

    saludos y cuidate

  • 28 Mei 2010 - 09:55

    Naim:

    he schonezus wat gaaf dat je het zo naar je zin hebt daar, ik vind het nog steeds heel erg stoer van je,en doe de groeten aan de serak-a-zit van me .


  • 28 Mei 2010 - 10:48

    Ilda:

    Hai juffrouw Il ;-)
    Ik vind het heel leuk voor je dat je het naar je zin hebt. Als ik zo lees, moet je idd aanpoten maar je doet het met veel plezier en dat is het allerbelangrijkste. Wat fijn dat jij je kennis ook weer kunt overdragen aan hun. ( niet alleen de kids )
    maar die kakkerlak op je hoofd......gadverpielekes....Ik had je gezicht wel willen zien hahahaha. Je bent al zo hygienisch als maar zijn kan en dan nog die kakkerlak op je koppie !! BRRRRRRRRRR
    Ik hoop dat het snel stopt met regenen ( doet me aan Brasil denken ) zodat je ook buiten kunt zijn met de kids.
    pas goed op jezelf en alvast een heel fijn weekend. Liefs Xx Xx

  • 28 Mei 2010 - 15:35

    Anca:

    Heb je eigenlijk wel tijd om te slapen, je hebt zo'n druk programma.
    Leuk dat je ook EHBO lessen geeft. Regent het daar altijd deze tijd van het jaar? Geniet van je weekend en ik kijk uit naar het verslag daar van.

  • 28 Mei 2010 - 16:13

    Zus:

    hoi lieve zus,
    je bent een topper dat je die serak a-zit steeds weer overleeft op je hoofd echt te erg!!!!!!

    jammer dat ik er niet bij kan zijn hier mijn handen vol aan je lieve boefie echt zo stout.Ze kijkt elke dag mee naar je foto's en filmpjes.
    We kunnen al je terug komt nog naar de film

    veel plezier geniet van je vrije weekend en tot over een weekje kus

  • 28 Mei 2010 - 20:15

    Mike:

    Lig heel dicht bij denhaag in een hotel bij te komen van de eerste dag kettlebell master class. Jouw berichtje te lezen. Vind het top dat je het zo naar je zin hebt. Genieten draakje je geeft me een glimlach op mijn mond. Maar mis welke elke dag de sms'jes. Tot gauw x Mike

  • 31 Mei 2010 - 08:09

    Hellen:

    Wat een belevenis
    allemaal Ook dat van die vieze kakkerlaken, is het smerigste insekt die ik ken. Ik moet niets van ze hebben. Maar je doet heel veel ze zullen wel heel blij met je zijn.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

il

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 52414

Voorgaande reizen:

13 December 2010 - 31 Januari 2011

Anoro regresar...

21 Mei 2010 - 04 Juni 2010

Hasta Luego

Landen bezocht: