Biken, paardrijden en zwemmen in een krater te gek - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van il Rocky - WaarBenJij.nu Biken, paardrijden en zwemmen in een krater te gek - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van il Rocky - WaarBenJij.nu

Biken, paardrijden en zwemmen in een krater te gek

Door: ilhampie

Blijf op de hoogte en volg il

30 Mei 2010 | Nicaragua, Granada

Hallo lieve mensen,

Om 8 uur ging de wekker maar zelfs hier begin ik al te snoozen, ik lag om 1.30 uur pas in bed gisteren dus ja, maar ´s-morgens een vent ´s-avonds een vent....

Om 9 uur was ik bij de ophaalplaats voor de tour echter de wegen waren zo slecht door het slechte weer dat het niet door kon gaan. Het reisbureau vroeg mij of ik om 12 uur met 2 andere mensen mee wilde gaan naar Laguna The Apoyo, dat was ok! Ik wilde graag paardrijden en zwemmen en dat was geen probleem.
Omdat het pas 9 uur was besloot ik een fiets te huren om naar het meer van Granada te rijden, ik kreeg in elke straat een staande ovatie maar ik was wel in de echte straten van Grananada. Vervolgens naar de andere kant van de stad gereden naar het schooltje Casa Xalteva en verder naar de supermarkt Colonial. Colonial is een soort amerikaanse supermarkt waar je werkelijk alles kunt krijgen dus ik heb mijn haarmasker ook gevonden voor heeel weinig....

Om 12.30 uur zijn we vertrokken met de chauffeur en 2 mensen uit Houston. Ik begon bovenaan het viewpoint met paardrijden, ik kreeg een 17 jarige gids mee die mocht lopen en ik te paard, arme jongen. Ik ben niet hard gaan rijden want dat betekende dat hij moest rennen. Het was een fantastische buitenrit met staand ovaties en ik ben zelfs even in de galop geweest, mijn eerst buitenrit ever, nouja behalve die van Brazillie dan een paar jaar terug maar daar was het vlak. Hier had het paard best moeite om omhoog te komen kun je nagaan hoe hoog, maar dat moest ook wel om bovenaan de krater te komen.

De krater is 23000 jaar geleden ingeslagen, en waarom ingeslagen.. omdat het een vulkanische explosie is geweest wat betekend dat de krater naar beneden is gevormd en het water van de Laguna ongeveer 200 meter diep is.

Na het paardrijden even bij de winkeltjes gekeken want dit is een plaats waar wel wat toeristen komen maar niet heel veel. Vervolgens door de chauffeur naar de Laguna gebracht via de wijkjes eromheen, echt super arm, maar super rijk aan liefde zoals in de rest van het land. En daar sta je dan voor een mega-krater ik heb er bijna geen woorden voor en de foto´s vertellen wel wat maar echt niet alles. Het is zo mooi dat niemand mij deze herinneringen ooit nog kan afpakken. Ik voel me zo gelukkig dat wil je niet weten. Ik stond te kijken bedacht me dat ik veel te lang heb nagedacht om eens buiten de box te gaan denken omdat je beter spijt kunt hebben van dingen die je wel gedaan hebt dan van dingen die je niet gedaan hebt.

En even via de stenen het water in, het water is super, niet koud maar lekker, met je hoofd naar de sky en jeetje wat is dit geweldig hoe mooi is de wereld eigenlijk he en wij maar denken met z´n allen dat dit een gevaarlijk en superslecht land is, nou echt niet waar. En wederom zeg ik...Yo Regreso, ik kom terug..!!

Na het zwemmen een heerlijk patatje mayo gegeten en met het stel zitten kletsen en gewoon zitten genieten, nog een keertje het water in want dit kun je niet zomaar elke dag doen, INCREABLE..!!

Net door de chauffeur naar het hostal gebracht en onderweg genoten van het gevoel..er is echt niemand die mij nog ongelukkig kan krijgen, dat weet ik zeker.

Lieve mensen weer een hoop foto´s veel kijkplezire en Hasta Manana...!!

  • 31 Mei 2010 - 06:25

    Conny:

    Hoi Ilham,
    geweldig dat je naar de krater geweest bent en de foto's zien er prachtig uit.
    Het lijkt een soort triatlon: fietsen - paardrijden - zwemmen.
    Je zegt heel terrecht, dat kunnen ze me nooit meer afnemen, dat zit in je hoofd.
    Nog een fijne week en geniet!
    Groetjes Conny

  • 31 Mei 2010 - 08:22

    Zus:

    hoi zus super dat je zo geniet!!!!!!!!!!!!!!!
    zo te horen heb je een nieuwe kijk op het leven gekregen en dat is wat je happy maakt onwijs leuk.
    ik ben echt super trots op je hou van je liefs naj

  • 31 Mei 2010 - 12:47

    Kees:

    hoi Ilham, fijn dat je het er zo naar je zin hebt en dat alles zo goed gaat, voor jou helaas alweer de laatste paar dagen. nog een paar fijne dagen en ik spreek je als je weer in nederland bent. groetjes kees

  • 31 Mei 2010 - 20:43

    Anca:

    Hallo Ilham,

    Helaas gaan de laatste dagen lijkt het wel steeds sneller. Geniet er dus nog maar zo veel mogelijk van. Ik lees steeds met veel plezier jouw reisverslagen. Ik kijk er naar uit om mondeling te horen hoe het was. Achteraf herinner je je meestal nog veel meer, je hebt nu zo veel gelijk te verwerken. Het zijn leuke foto's die je bij het verslag doet. Nog een paar fijne dagen. Groetjes Anca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

il

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 52409

Voorgaande reizen:

13 December 2010 - 31 Januari 2011

Anoro regresar...

21 Mei 2010 - 04 Juni 2010

Hasta Luego

Landen bezocht: