Mijn 1e vrije dag... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van il Rocky - WaarBenJij.nu Mijn 1e vrije dag... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van il Rocky - WaarBenJij.nu

Mijn 1e vrije dag...

Door: ilhampie

Blijf op de hoogte en volg il

29 Mei 2010 | Nicaragua, Granada

Zoooo mijn 1e vrije dag, nouja bijna dan, om 9 uur was ik weer op de school om naar de opticien te gaan, Jorlan en Sergio met zijn kleine waren er ook, komen we daar is de oogdokter zoals ze dat hier noemen er niet, of ik om 11 uur terug kom komen. Ok nou dan moet ik wel alleen want Sergio moest naar zijn kids maar ik spreek al aardig Spaans, 2 woorden haha, dus dat moet lukken,muy bien.

Om 10.15 uur met Jorlan maar een ijsje gaan eten want dat wachten duurde lang, om 10.30 uur even gaan vragen, we kregen te horen dat de oogdokter niet kon komen ivm familieproblemen, jammer dat ik dat niet eerder wist, wij zijn allemaal voor nada naar de opticien geweest, maar na passa nada para mi.

Naar mijn vriendin in LUNA geweest en met haar afgesproken om naar het zwembad te gaan voor het eerst sinds ik hier ben. Nog even in het park gezeten met Sergio en de kids en toen naar de fotograaf om een paar foto´s af te drukken voor hier.

Vervolgens lekker gaan lunchen, eitje met bananashake en toen de calla, straat op. Mica de sieradenman was terug ff bijgepraat. Vervolgens info gehaald voor een tour voor morgen. Onderweg kwam ik de meest oude vrouw tegen die heb ik 10 Gordoba gegeven want ze had geen geld. Ik heb een paar minuten bij haar gezeten en we hebben gelachen en gepraat. Toen heb ik foto´s van ons gemaakt, echt een topvrouwtje maar het moet niet kunnen dat je zo oud bent, amper kan lopen en niemand hebt die voor je zorgt, niet normaal.

Om 13.30 uur in een koets met paard gestapt die door een vrouw bestuurd werd, de enige weliswaar, was echt top en gezellig. Kwam erachter dat ze hier een treinstation hebben dat dicht is omdat het nooit echt afgemaakt is sinds de president, no dinehros...! OM 14.30 uur naar de fotograaf om alles op te halen en toen om 15 uur me mi amiga naar het zwembad. HEERLIJK een oase van rust lekker in het water. Vandaag schijnt de zon voor het eerst weer en goed ook, super.

Na het zwembad even een tour voor morgen geboekt en wat gewandeld, toen naar het Hostal. Vanavond is er een feestje van een kennis van Diana, kga wel even mee denk ik, gezellig. Morgen begint mijn tour pas om 9 uur dus dat kan wel hoor. Ik heb een heerlijke dag gehad! Ik kan het niet helpen dat ik al een beetje buikpijn krijg van de gedachte om terug te komen, ik ben hier nog niet klaar, ik wil het verder afmaken en dat gaat nu niet, ik ga zeker terugkomen, daar ben ik echt zeker van. Hoe heerlijk is het om met de mensen in de straat gewoon te praten over van alles en nog wat, gewoon in je eentje rond te lopen zonder te denken hoe je eruit ziet of wat dan ook, het spijt me dat ik het moet zeggen, maar hier zijn de mensen echt nog puur, gewoon op de straat slapen omdat je geen geld hebt, vriendelijk omdat een potje liefde al genoeg kan zijn...Respect voor al deze mensen en meer dan respect kijk maar eens naar die oude vrouw od foto...

Nou niet te dramatisch want tuurlijk wil ik jullie wel zien dus het komt wel goed... ADIOS por HOY...


  • 30 Mei 2010 - 06:36

    Janet:

    Je ziet er goed uit Ilham! Geniet er nog extra van daar de laatste dagen.

  • 30 Mei 2010 - 10:43

    Erwin:

    Goed bezig :-)

  • 30 Mei 2010 - 11:43

    Don:

    Top il. Leuk om je verslagen te lezen. Is duidelijk dat je daar geniet. Toch je levensbestemming gevonden .

  • 30 Mei 2010 - 12:09

    Marianne:

    Hoi Ilham,
    Schei nou toch eens uit! Leer wat van deze "oude" rot in het vak voor wat betreft weggaan en weer terug moeten: Op zijn vroegst de avond voor vertrek aan denken en de rest beleven alsof de wereld en de tijd voor jou is!!! We zien dat je het geweldig hebt en dat je straalt!! Waar ken ik die look van :):) Geniet ervan!
    Liefs Sjon en Marianne

  • 30 Mei 2010 - 13:54

    Roufie:

    hjhdewhuded9';l9ff9 ''e'/;z94/;93jm m,,kjçç vvttttttttfyuhfvfcg ntb cvxf5

    het is maar dat je ff weet haha

  • 30 Mei 2010 - 13:57

    Zus:

    hoi zus denk nog maar niet aan vertrekken geniet van de dagen die je hebt ik weet zeker dat dit pas het begin is van vele reizen die nog komen gaan.
    veel plezier en nog enne ben zo benieuwd naar je live verhalen kus

  • 30 Mei 2010 - 18:11

    Wen:

    Hi Il,
    Wat een verhalen en ervaringen ben jaloers op je! Ik zal zo ook in het vliegtuig stappen ;-) Geniet nog lekker van elk moment de komende dagen!! Xx Wen

  • 31 Mei 2010 - 08:15

    Hellen:

    Leuke fotos,
    vooral op die ezel, geweldig. Ja in zo een arm land zijn de mensen zeer dankbaar omdat zez alleen maar armoede kennen. Ze zullen zeker blij met je zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

il

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 52407

Voorgaande reizen:

13 December 2010 - 31 Januari 2011

Anoro regresar...

21 Mei 2010 - 04 Juni 2010

Hasta Luego

Landen bezocht: