Mijn eerste les geven in het Spaans... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van il Rocky - WaarBenJij.nu Mijn eerste les geven in het Spaans... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van il Rocky - WaarBenJij.nu

Mijn eerste les geven in het Spaans...

Door: ilhampie

Blijf op de hoogte en volg il

25 Mei 2010 | Nicaragua, Granada

Buenos dias amigos,

Vandaag begon de dag om 8 uur weer met huiswerkbegeleiding, Joshua doet echt heel goed zijn best, dat is de kleinste die op de foto´s staat en nu al een van mijn favorieten...
Ik moest vandaag huiswerk nakijken van een van de kids en dat was werkwoorden vervoegen, had ik even geluk dat ik dat de dag ervoor van mijn Spaanse docent had geleerd, jammer dat ik de verleden tijd nog niet had gehad dus ik kon maar de helft bekijken, geen punt want Larry deed de rest.

Om 10.00 uur voor de 2e x een activiteit voor sport en spel deze week, kben zo blij met mijn familie en het helpen met activiteiten bedenken, chiameesvoetbal, 2 niño´s, 2 kids, met de benen aan elkaar geknoopt en vervolgens een team maken, daarna met de verschillende koppels een potje voetballen, de kids vonden het super en genoten van wederom niets meer dan een stukje geknipte waslijn voor 50 eurocent, wat is het leven toch mooi. Kijk maar naar het filmpje dat ik heb bijgevoegd.

Vandaag om 11.00 uur was mijn 1e x dat ik in het Spaanse een les aan de kids heb gegeven, ik had het goed voorbereid en het onderwerp was voeding, koolhydraten en eiwitten. Larry had het onderwerp bedacht.
Dat kwam goed uit want daar weet ik wel iets van gelukkig dat maakt praten in een andere taal heel makkelijk. Tegen de kids gezegd dat ze mij moesten corrigeren als ik iets verkeerd zei en dat werkt prima, kids spreken de taal heel makkelijk.
Samen met Larry, de docent van de kids, heb ik de les geven, laat ik het zo zeggen hij vulde me aan als ik iets niet begreep of vergat.
De kinderen vonden het leuk, Larry had zelf nog een hele leuke oefening gemaakt.
Een prop papier met diverse vragen, de kinderen geven de prop door totdat de docent stop zegt, steeds wordt ie geschild als het ware totdat de vragen op zijn, elk kind komt aan de beurt en moet zijn-haar vraag voor de klas hardop voorlezen en vervolgens op het bord markeren, superleuk en uiteraard in een veilige leeromgeving!!

Om 12 uur ging ik luchen en kwam wederom de reizigers uit Canada en Australie tegen, ook zij gingen lunchen bij mijn vaste broodjestent Luna.

Om 13 uur begon mijn Spaanse les, mijn docent Sergio is geweldig, ik praat voor wel 4 uur lang en leer veel in het Spaans. Vandaag verder gegaan met werkwoorden vervoegen en dit toepassen in zinnen.
Voor morgen heb ik huiswerk meegekregen, arme ik huiswerk ik dacht dat ik van het piog af was...whaaa daar wil ik niet eens aan denken het is hier veel te leuk!!

Diana heeft vandaag gezorgd voor bokshandschoenen en een stootzak dus volgende week ga ik boksles aan de kids geven, ze vinden het nu leuk tijdens de voorpret. Ik heb 2 dagen ingeroosterd omdat ik wel zeker weet dat ze na 1x nog eens willen oefenen.

Ik heb met Larry afgesproken dat ik de komende dagen alle activiteiten zal doen vwb sport en spel en de theorie.
Morgen zal ik een soort EHBO lesje geven door ze wat pleisters te laten plakken, wat te vertellen over hygiene, en verbandjes etc, Conny ik zal mijn best doen, er is hier geen AED helaas, maar ik kan ze allicht wat info geven want ik kan je vertellen dat ze dat hier niet echt krijgen.

Vandaag mag ik bij Diana en haar vriend thuis eten en we gaan typisch NICAFOOD eten te weten GALLO PINTO, rijst met bonen, gebakken banaan, groenten, uien en een eitje.. kben benieuwd, daarna mijn huiswerk doen en de les voor morgen voorbereiden, maar nu eerst douchen want anders mag ik vast het huis niet in..

Voor nu Hasta Mañana, tot morgen xxx

PS dikke kus voor mijn lieve nichtje Roufieeeee... en de rest van de familie...

  • 26 Mei 2010 - 05:56

    Chantal:

    Echt geweldig meid! Geniet er van, een super ervaring.

    Kus, Chantal

  • 26 Mei 2010 - 07:18

    Wendy:

    Hee Il,

    Wat heb je al veel gedaan! Je bent er nog maar net ...
    Ziet er echt super uit op de foto's en gelukkig heb je, je kleine kamergenoten overleefd ;-) Geniet ervan Meis!!!

    Ciao, xx Wen

  • 26 Mei 2010 - 10:08

    Conny.:

    Je verslag is weer geweldig.
    Ik krijg ook zo'n zin om je te komen helpen.
    Heb je al de meting van de vitale functies gedaan en daarna de stabiele zijligging.
    Altijd nuttig en leuk.
    Nou succes daar in het verre midden Amerika.
    Groetjes Conny

  • 26 Mei 2010 - 20:06

    Najoua:

    hoi lieve zus goed bezig!!!!!!!!

    Ik denk dat je je 2 weken zomervakantie maar moet sparen om langer terug te gaan. Ik zie dat je zo naar je zin hebt
    Tot snel veel liefs van ons allemaal
    ps mama is erg blij met haar nieuwe paarse havana´s met dank aan jou

  • 27 Mei 2010 - 08:45

    Hellen:

    Geweldig weer, en ook je spaande les, je zit nu weer in de schoolbanken. Je kunt naar hartelust ook de kinderen bijhouden.
    Ze zullen echt heel blij met je zijn. Zo je hebt in die korte tijd heel veel gedaan. En wat je maild over het eten typisch surinaams. lekker jammie jammie.
    liefs Hellen.

  • 27 Mei 2010 - 08:52

    Ilda:

    Hai lieve Il, ik ben ontzettend trots op je !!! Ff de Spaanse les leren, ff lesgeven en huiswerk nakijken !! Super hoor. Wij hadden gisteren een schietdag op het piog met Leon. Hij ( en wij ) gingen er vanuit dat wij de binnenbaan hadden....Moesten we de buitenbaan op. Het was koud en het regende !! Hij zei tegen mij dat het bij jou ook regende. Ik vulde hem door te zeggen dat het bij jou wel gemiddeld 25 gr was en bij ons 14 gr....BRRRRRR !!
    Ik heb niet eerder zo'n korte oefendag gehad hahaha. We waren er allemaal klaar mee.
    Ik hoop dat het eten je heeft gesmaakt. Heel veel fun en succes !!
    Liefs Xx

  • 27 Mei 2010 - 12:13

    The Legend:

    Hee Barkia, zal ik jou een tip geven. Je bent daar helemaal op je plaats. Je moet daar dus gewoon blijven.
    "The Legend"

  • 27 Mei 2010 - 16:45

    Pascale:

    Ik begin den indruk te krijgen dat je daar wil blijven. Weet zeker dat ik op bezoek kom, haha. Dikke x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

il

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 52402

Voorgaande reizen:

13 December 2010 - 31 Januari 2011

Anoro regresar...

21 Mei 2010 - 04 Juni 2010

Hasta Luego

Landen bezocht: