Casa Xalteva... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van il Rocky - WaarBenJij.nu Casa Xalteva... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van il Rocky - WaarBenJij.nu

Casa Xalteva...

Door: ilhampie

Blijf op de hoogte en volg il

25 Mei 2010 | Nicaragua, Granada

Daar ben ik alweer, de tijd gaat hier heel hard, vandaag naar de school geweest, 2 kleine kids geholpen met hun huiswerk, van taal tot rekenen, haha ook goed voor mij om op te halen en voor de taal natuurlijk, kids spreken de taal toch heel begrijpelijk. Want je moet je voorstellen dat ik daar gewoon Spaans moet praten want de kids spreken geen Engels op een paar woorden na.

De kids zijn geweldig, ze hebben bijna niks, en zijn blij met niks. Toch is het ook confronterend om te zien hoe kinderen hier op straat leven. Je kan gewoon zien dat ze het moeilijk hebben of hebben gehad, kijk maar eens naar die gezichtjes want die spreken boekdelen. Wel apart dat je uit Holland komt en daar docent bent voor de kids in een vreemde taal....Want wie zijn wij eigenlijk wel_ Het mooie ervan is wel dat ik me steeds meer ga afvragen waarom veel mensen materialistisch zijn en hoe belangrijk is het hoe je eruit ziet of wat je draagt...It´s the inside that counts...en niet hoeveel paar schoenen je hebt, hier hebben ze vaak niks, niks en nog minder.

Bijvoorbeeld vanaf dag 1 rijdt hier een man rond met een rolstoel, op blote voeten, hij duwt zichzelf voort door met zijn blote voeten op de grond af te zetten, zijn andere been ligt op zijn schoot en is helemaal vergroeid, een hele dikke voet en zijn schenen liggen half open en er is niemand die er raar van opkijkt, alsof dat normaal is. Nee dat kan niet normaal zijn, deze mensen hebben geen baan en dus geen verzekering, er is een gratis ziekenhuis waar je voor korte snelle ingrepen terecht kan, maar dure operaties niet en zo is het leven in Nicaragua en in nog veel meer landen, once more wees tevreden met wat en wie je hebt!!!

Om 10 uur kon in direct een activiteit doen, dus bij deze hebben we touwtrekken gedaan, de kids vonden het geweldig, en dank aan mijn familie voor de activiteiten en het meedenken.
Om 11 uur gingen de kids een tekening maken voor moederdag op 30 mei en vervolgens lunchen. Tegen de middag voor de lunch komen de grotere kids van de andere groep want zij hebben ´s morgens les en zijn in de middag op Casa Xalteva.

Om 13 uur begon mijn Spaanse les, mijn docent is Sergio en hij doet het heel leuk bovendien spreekt hij nog Engels ook dus dat is altijd makkelijk. We hebben al hele gesprekken gehad en zijn vervolgens verder gegaan met vervoegen van werkwoorden, ik zal nog 4 dagen Spaans hebben.

In de Spaanse school kwam in Alex tegen, een meid uit London die voor 2 maanden op reis is, zou ik ook wel willen helemaal te gek. We zijn vanavond uit eten geweest want zij verblijft bij en NICA familie en wilde er een keertje uit. Tijdens het eten kwamen we nog 3 reizigers tegen die ook aanschoven, 1 uit Amerika, 1 uit Canada en 1 uit Australie, lachen toch.

Vandaag naar het reisbureau geweest om te kijken voor mijn vrije weekend, ik wil graag naar Ometepe of Corn Island. Eigenlijk kom ik tijd tekort want ik zou nog wel een paar weken langer willen blijven maar zo werkt het niet. Het is hier trouwens wel warm maar het regent al 2 dagen, ik hoop dat de zon nog even langskomt zodat ik ook ff aan mijn kleurenschema kan werken.

Voor morgen ga ik een activiteit voorbereiden met de kids, ik heb ze ookal beloofd een bokslesje te geven, Diana is al op zoek naar bokszakken en-of handschoenen, de kleinste van de kids is 6 jaar dus het moet voorzichtig aan.
Verder ga ik morgen een lesje in het Spaans geven samen met Larry, docent van de kids. De les zal over voeding, eiwitten en koolhydraten gaan dat komt mooi uit daar weet ik wel wat van gelukkig maar nu nog in het Spaans, ff snel, rapido, uit mijn hoofd leren dan maar...

Agora Hasta Maniana...
Nu tot morgen...

groetjes Ilham

PS bedankt voor jullie reacties, doen me supergoed, blijven doe!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

il

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 52404

Voorgaande reizen:

13 December 2010 - 31 Januari 2011

Anoro regresar...

21 Mei 2010 - 04 Juni 2010

Hasta Luego

Landen bezocht: