Van vulkaan tot Canopy, van Canopy naar de straat. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van il Rocky - WaarBenJij.nu Van vulkaan tot Canopy, van Canopy naar de straat. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van il Rocky - WaarBenJij.nu

Van vulkaan tot Canopy, van Canopy naar de straat.

Door: ilhampie

Blijf op de hoogte en volg il

23 Mei 2010 | Nicaragua, Granada

Lieve familie en vrienden,

Bedankt voor alle reacties dat vind ik superleuk!! Ik ben hier pas 2 dagen en het is nu al zo de moeite waard, ik heb het super naar mijn zin en voor het eerst heb ik niet het idee dat ik de hele dag een toerist ben...

Over gisteren ben ik naar de school geweest om te kijken er waren nog geen kids maar leuk om te zien.
Vervolgens naar Masay markt geweest, hele mooie tassen en een hangmatje gekocht voor weinig dinerhos..
Daarna nog even wat gedronken en vervolgens rond 20 uur gaan eten bij een pizzeria met Diana en haar vriend.

Vandaag ben ik dan toch naar de Masay geweest met een tour, nouja een deeltje dan, heenweg met de jeep naar de grotten. In de grotten kregen we een tour, was echt heel gaaf, vleermuizen gezien van heel dichtbij, toen we alle lampen in de grot uitdeden werd het aardedonker en hoorde we echt alles om ons heen van muizen tot vleermuizen.

Vanaf de grotten zijn Diana en ik gaan lopen naar boven, je denkt het is een klein stukje maar het ging superstijl en we waren zo buiten adem mede door de hoogteverschillen. Eenmaal boven zag ik echt iets geweldigs, zo mooi en een superervaring om in een krater te kijken die nog actief is ook, je rook de zwavel gewoon. Nog even met de trap naar het kruis dat boven aan de berg staat gerend en weer terug. Vervolgens weer naar beneden en naar de bushalte om naar Granada te gaan. Het openbaar vervoer gaat hier heel wat anders, je gaat gewoon langs de weg staan en wacht tot er een bus komt, geen orde en structuur heeft ook zijn voordelen.

Terug in de stad even een Canopytour geboekt voor mij want daar zou ik alleen heengaan omdat Diana dit al veel vaker heeft gezien. Om 14 uur moest ik daar zijn, vanuit daar werd ik met een auto naar de Mombacho gebracht, weer een half uurtje spaans kunnen praten met de chauffeur, leuk! Eenmaal aangekomen krijg ik een klimtuigje aan en ja gewoon op je materiaal vertrouwen heb ik altijd geleerd, dus dan ook hier maar. Omdat ik alleen was kreeg ik de aandacht van 2 gidsen, een voor een achter. Ik ben denk ik wel 8x van tokkel gegaan, de 2e x ging ik al ondersteboven met instucteur, daarna gewoon, vervolgens alleen ondersteboven wat ze normaal nooit doen maar ze noemde mij SUPERWOMAN dus ik mocht dat wel, vervolgens de supermanhouding en de jojo. Echt zo gaaf, beelden zeggen genoeg dus kijk naar de foto´s zou ik zeggen!!

Toen ik terugkwam ben ik bij de sieradenmaker uit Brazillie op de stoep gaan zitten voor een uurtje, ns kijken hoe het leven van de straat is, echt super om te ervaren, ik heb 2 armbandjes van hem gekocht voor een goede prijs, haha ik heb hem wat geholpen, maar zo leuk met de lokale bevolking te praten en om te gaan, veeeel leuker dan een vakantie met 100.000 toeristen.

Voor nu ga ik even douchen en wat eten met Diana en haar man, tot de volgende keer, morgen ga ik naar het schooltje, echt benieuwd.

Hast Luego

  • 24 Mei 2010 - 01:56

    Diana:

    YEAH wij zijn stoer!!!! jejejeje en tja Nicaragua is gewoon super :)

    morgen de kids in Casa Xalteva, weet gewoon dat je het super gaat vinden.

    nou ik ga ff opschieten want ga zo met je uit eten, hahah


  • 24 Mei 2010 - 05:13

    Janet:

    Tjee Ilham,je straalt op de foto's en het ziet er echt gaaf uit (en spannend)!

  • 24 Mei 2010 - 06:43

    Karla:

    Helemaal leuk, nu met de foto's er bij, dan krijg je echt een goede indruk hoe je het daar hebt. En dat je het SUPER vindt blijkt wel uit je verhaal.
    Ik ben benieuwd naar je eerste contact met de kinderen....................

  • 24 Mei 2010 - 06:50

    Ilda:

    Hai superwoman ;-)))
    Jij bent goed bezig geweest !! wat een leuke foto's !
    Heel veel succes morgen bij school. Liefs uit het zonnige NL Xx Xx

  • 24 Mei 2010 - 08:51

    Erwin:

    Zij die nooit dwaald zal nooit wijs worden......jij dus wel, je doet het hartstikke goed GR E

  • 24 Mei 2010 - 09:43

    Cihan:

    He Il,

    Ik heb dan wel is waar geen afscheid van je kunnen nemen, maar dit doet idd een hoop goed. Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt en de indrukken die je opdoet. De Foto's zijn geweldig en met de jungle op de achtergrond, komen hier een hoop herinneringen op. Geniet en maak er wat moois van. Dikke knuffel

  • 24 Mei 2010 - 09:54

    Hellen:

    Wat een beleveniw allemaal,
    het is echt leuk om te zien hoe je zo actief bent, de fotos zijn ook heel mooi.
    Tenminste zie je wat van de wereld.
    gr Hellen

  • 24 Mei 2010 - 12:48

    Roufie:

    hoi lieve tante, wat ben jij stoer zeg ik ben zo trots dat jij mijn tante bent veel plezier dikke kus en knuffels roufie en ook van mama en papa

  • 24 Mei 2010 - 13:17

    Ar:

    Hee Illebillie,

    Ik ben jaloers. Wat een leuke ervaringen doe je daar op zeg. Hoest met je vrienden (kakkerlakken?).

    Geniet and take care. x

  • 24 Mei 2010 - 17:50

    Mamy:

    hallo ilhampie, hoe gaat het met je? ik ben blij dat je het verschrikkelijk naar je zin hebt.And that your dream came true. Je komt toch nog wel terug he.
    Gaaf hoor jij onderste boven aan een boom. Nou veel plezier vandaag ik hoor het wel wat je nu weer hebt uitgespookt. Ik kan het heus wel op jouw computer........ Toevallig ben ik nu bij nasje haha

    Love you xxx mamy

  • 24 Mei 2010 - 18:21

    Kees En Hetty:

    Heel hartelijk bedankt voor het spelen van TNT en het afleveren van de IPOD, ik denk dat je net als iedereen verliefd ben geworden op Nicaragua, en nog heel veel mooie dagen in Granada.
    Kees en Hetty (ouders van Diaan)

  • 24 Mei 2010 - 18:39

    The Legend:

    Hoi Barkia,
    Dat je dat allemaal alleen doet, best goed voor een meisje. Ben je daar een soort "Moeder Therésa aan het worden.
    Veel plezier.
    The Legend.

  • 24 Mei 2010 - 20:40

    Mike:

    Ik krijg een beetje een angst gevoel over me heen... Denk niet dat jij nog terug wil komen naar nederland.... Tot ziens draakje. :-)

  • 25 Mei 2010 - 20:19

    Conny:

    Hoi Ilham,
    je bent ook nergens bang voor ook he.
    Nog leuke spelletjes gedaan met de kids.
    Heb je al bellen geblazen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

il

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 52403

Voorgaande reizen:

13 December 2010 - 31 Januari 2011

Anoro regresar...

21 Mei 2010 - 04 Juni 2010

Hasta Luego

Landen bezocht: