El Trabajo Voluntario - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van il Rocky - WaarBenJij.nu El Trabajo Voluntario - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van il Rocky - WaarBenJij.nu

El Trabajo Voluntario

Door: ilhampie

Blijf op de hoogte en volg il

13 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Daar gaat ie dan, mijn eerste verslag en de laatste hand aan de voorbereidingen voor mijn 2 weken vrijwilligerswerk = el trabajo voluntario.

Ik wil al jaren vrijwilligerswerk gaan doen maar het bleef eerlijk gezegd alleen bij kijken naar anderen en vertellen hoe leuk ik dat wel vond, tot ik besloot om zelf eens de stoute schoenen aan te gaan trekken en van een gedachte iets tastbaars te maken.

Zoals de meeste van jullie wel weten ligt mijn hart in Brazillie, een superland waar ik ook graag vrijwilligerswerk zou willen doen. Echter nu kwam Nicaragua door omstandigheden op mijn pad en ik geloof dat niets voor niets is dus aanpakken met 2 handen dus!!

Over 1 week vertrek ik naar mijn grote avontuur 24 uur hier vandaan, ik heb er super veel zin in en ik heb me goed voorbereid.

Ik vlieg naar Houston en vanuit Houston zal ik naar Managua in Nicaragua vliegen.
Het zal een lange reis worden en ik ga er vanuit dat ik ongeveer 24 uur onderweg zal zijn voordat ik in Hostel Mochalis kan gaan slapen. Diana is mijn contactpersoon in Nicaragua en eveneens de eigenaresse van Hostal Mochalis waar ik zal verblijven. Diana is een Nederlandse vrouw die in Nicaragua is gaan wonen en zich heel actief met diverse ontwikkelingen bij de hulp voor kids in Granada en omstreken bezighoud.

Wat ga ik nou precies doen in Nicaragua???

Het is de bedoeling dat ik door de weeks ga werken met kids tussen de 8-11/14 jaar in de shelter bij Casa Xalteva (spaanse school).
Dit lijkt me super om te ervaren.
Ik ben heel benieuwd naar de kids en de levensverhalen achter deze kids.

Naast het werken in de shelter krijg ik de gelegenheid om zelf spaanse lessen te volgen zodat ik van UN POCO spaans naar MUCHO spaans kan gaan...Gezien de ontwikkeling van deze wereldtaal kan dat alleen maar goed zijn.

In de twee weekenden heb ik de tijd om het land te verkennen, hoe of wat ik zal gaan doen vertel ik jullie allemaal in de komende verslagen.

Ik hoop dat ik heel veel mooie ervaringen op zal doen tijdens deze reis en de kids van Granada kan ondersteunen!!

Ciao, Hasta Luego (tot later)

  • 14 Mei 2010 - 03:25

    Diana:

    we zitten met smacht op je te wachten

    estamos muy feliz te vas a venir aca

    saludos y cuidate
    Diana

  • 15 Mei 2010 - 09:29

    Anca:

    Hallo Ilham,

    Ik ben reuze benieuwd hoe je alles gaat ervaren. Ik ga er vanuit dat het je veel voldoening zal geven, maar toch ook best af en toe zwaar zal vallen. Wim en ik wensen je een goede reis en veel plezier. Hasta luego

  • 20 Mei 2010 - 00:37

    Graciella:

    Hey ilham,

    Alles goed lieverd, Hoe bevalt het daar. Ik ben aan kijken hoe ik mezelf moet toevoegen, maar ik kan het niet vinden.

    Kus
    Grac

  • 20 Mei 2010 - 10:49

    Milky:

    He Ilham,

    veel plezier en kom veilig terug...moet ilk dan alleen BOB doen???

    mILKY

  • 21 Mei 2010 - 09:43

    Leon:

    Ilham,

    Heel veel plezier. Doe voorzichtig.

    Nil volentibus arduum (ik ken geen spaanse gezegdes vandaar maar latijn)

    Leon.

  • 13 Juni 2011 - 18:30

    Jetske:

    Beste Ilham,

    Ik heb jouw verhalen gelezen en zie dat je een expert bent geworden op het gebied van vrijwilligerswerk in Colombia. Stichting Muses is op zoek naar mooie verhalen over vrijwilligerswerk in dit land. Mogen we jou benaderen om hierover een aantal vragen te benaderen? Mocht je hieraan mee willen werken, dan kun je een mailtje sturen naar jetskemuses@hotmail.com. Alvast vriendelijk bedankt!

    Jetske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

il

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 52401

Voorgaande reizen:

13 December 2010 - 31 Januari 2011

Anoro regresar...

21 Mei 2010 - 04 Juni 2010

Hasta Luego

Landen bezocht: