daar ben ik weer.... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van il Rocky - WaarBenJij.nu daar ben ik weer.... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van il Rocky - WaarBenJij.nu

daar ben ik weer....

Door: ilhampie

Blijf op de hoogte en volg il

16 Januari 2011 | Nicaragua, Granada

Lieve allemaal,

Long time no hear....

Het is even geleden maar ns even kijken wat ik allemaal heb meegemaakt de afgelopen dagen.

Even beginnen bij woensdag, woendag met de kids naar het zwembad in Hotel Granada geweest, ze vonden het zoals altijd weer top dus dat was de excursie van woensdag.
Na de excursie even lunchen daarna naar de Spaanse les, het Spaans gaat hier supergoed, ik maak nog wel foutjes maar ik begin zelf te snappen als ik dat doe dus dat scheelt alweer...

De donderdag met de kids een stukje EHBO gedaan en die dag Conny zoals ik al had verteld met de verstikking en giftige stoffen aan de gang.
Dit zijn de moeilijktste lessen om te geven omdat dat in het Spaans wel behoorlijk lastig is, maar ik bereid het goed voor en het lukt steeds weer...
Na de lessen even gaan lunchen met Sergio en vervolgens weer naar de Spaanse les toe.
Om 17.00 uur weer een heerlijke batchata-les gedaan en zo alweer een dag volgemaakt.

Vrijdag waren er 4 vrijwilligers die graag een lesje wilde draaien dus zij hebben hoofd schouders knie en teen gedaan, vervolgens het fluisterspel en red light- green light.... ¨
De kids waren heerlijk aan het genieten.
Om 13.00 uur ben ik voor een uurtje even naar het zwembad gegaan want het is hier echt bloedheet de afgelopen dagen dus even afkoelen kon geen kwaad...
Om 15.00 uur weer aan het Spaans en daarna even naar de supermarkt Colonia om even boodschappen te doen want ook dat gaat gewoon door.
Vervolgens naar het Hostal om wat te eten...
Tegen de avond met de meiden naar Conchis gegaan en daar een supergezellige avond gehad.

De zaterdag was het een superzonnige dag, in het park na het ontbijt bij het Gardencafe kwam ik de man in de rolstoel weer tegen waar ik al een paar keer een praatje mee hebt gemaakt. Ik zag hem een paar weken terug een keertje zitten met zijn rolstoel, zonder been en een radio en ik vroeg hem waar hij naar aan het luisteren was. Hij vertelde mij dat hij naar het honkbal aan het luisteren was en direct erna zette hij een muziekje voor mij op. Ik voelde echt diep respect voor deze man, zo in je eentje, in je rolstoel, zonder been en toch genieten van een zonnige dag in het park...de man maaktje echt indruk op mij en elke keer als ik hem zie ga ik even met hem kletsen..

Rond 13.00 uur even heerlijk in de zon gaan liggen en gaan zwemmen in Hotel Granada, tijd om te ontspannen...
Om 20.00 uur even pasta gaan eten bij Pizza-express en ook vandaag weer met de meiden naar Conchis...het was weekend dus gezellig...

Op zondag ontbeten bij de Irisch Pub met broodjes en pannekoeken en fruitshakes...en wederom realiseer ik me dat wij het maar al te goed hebben en vooral echt noooit zoveel mogen klagen zoals dat vaak gebeurd, mijn nieuwe voornemen is ook om dat niet meer te doen...ok af en toe dan zus....
Tegen de middag naar de Mombacho gegaan met een excursie mee om te kijken naar de Canopy-toer, abseilen, zelfs een heerlijke wandeling door de jungle gemaakt met een gids. Veel mooie bomen, planten en hele grote vlinders gezien, echt gaaf. Ook bladeren van een boom gezien die ze oren noemen omdat ze de vorm van een oor hebben, ja dat is gewoon lekker simpel hahaha.

Vanmiddag even naar de witte kerk geweest om hoog boven de stad even te genieten....Daarna even een dutje gedaan en nu om 19.30 uur klaar om te gaan eten..

Lieve mensen ik geniet, ik voel, ik ruik en ik zie alles om me heen dat me echt super het gevoel geeft dat ik leef en dat het het waard is om dingen voor anderen te doen zonder dingen terug te verwachten, het voelt zo goed.....

Voor nu, Hasta Luego, morgen weer naar de school en dan spreek ik jullie snel weer...

Beso Ilham...


  • 17 Januari 2011 - 10:20

    Conny,:

    Hallo vriendin, je hebt het druk, druk, maar wel heel leuk om te lezen dat je al je zintuigen inzet om te genieten.
    Voor de laatste 14 dagen: veel plezier, geluk en beleving.
    Conny

  • 17 Januari 2011 - 12:06

    Ed Abrahams:

    Hoe gaat het met je? Heb je het weer naar je zin?
    Alles gaat hier goed. Mooie ontwikkelingslagen liggen voor de deur. Binnen een jaar zijn wij anders georganiseerd, verwacht ik

  • 17 Januari 2011 - 13:32

    Anca:

    Hallo Ilham,

    Geniet nog lekker van alle mensen om je heen en het mooie weer. Het is hier 9 graden en het regent. Ik vind het erg knap van je dat je EHBO lessen in het Spaans geeft. Alles gaat hier gewoon z'n gangetje. Ik kijk altijd met plezier uit naar je volgende reisverslagen. Groetjes en nog veel plezier Anca.


  • 17 Januari 2011 - 18:16

    Zus:

    hoi lieve zus goed voornemen niet te klagen........ Fijn dat je zo geniet hou dit vast ook je laatste weekjes veel plezier en vooral veel gezelligheid en vanuit hier groetjes en veel liefs en tot snel laat ff weten wanneer we kunnen skypen

    Love you dikke kus van ons

  • 17 Januari 2011 - 19:30

    Ar:

    Geniet er dan nog maar even goed van. Voor je het weet sta je weer volledig en midden in het drukke leven in ons landje al heeft dat ook zo zijn mooie dingen om van te genieten.

    take care en neem maar wat leuks voor me mee haha.
    Groetjes x

  • 18 Januari 2011 - 08:35

    Hellen:

    Wat allemachtig .Als ik je reisverslagen lees is het eten heerlijk wat je daar allemaal eet. En ook de dakbasarheid van de kinderen. Dat je een invalide nogtegen komt en een leuk praatje mee maak. Dat doet de man zeker deugd.
    wat is dat allemaal zo moi wat je meemaatkt
    gezellig en leuk.
    geniet ervan en tot horens.
    Hellen

  • 18 Januari 2011 - 09:57

    Milky:

    he Ilham,

    je bent daar goed bezig.
    Blijf daar lekker dan hebben we daar een leuk vakantie-adres!!!!
    Veel plezier nog en ...

    Hasta luego

  • 18 Januari 2011 - 20:12

    007:

    Ik moet toegeven mooie prestatie en een geweldige ervaring.
    Vergeet vooral niet te genieten van de mooie momenten en waardering van je werk.

    en Milky pak ik morgen wel even aan want vakantie komt wel goed dus kom maar WEL terug!!

    X Bond, james Bond

  • 20 Januari 2011 - 13:40

    Mieke:

    Hey Ilham,
    Stoer om je reisverslagen te lezen, mooie indruk geef je mee en voor jezelf een supergave herinnering.
    X Mieke

  • 27 Januari 2011 - 09:31

    Fazira:

    He Il,

    ........ Fijn dat je zo geniet en je je bewust bent van al je zintuigen hou dit vast ook je laatste weekjes veel plezier en vooral genieten en mooie herinneringen maken.

    groetjes,

    Fazira

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Anoro regresar...

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2015

Extranoo todo

11 December 2013

Nicaragua

27 Februari 2012

te extrano Nicaragua

01 Februari 2011

Veilig aangekomen en 100 jaar slapen

30 Januari 2011

suenos y muy triste
il

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 52416

Voorgaande reizen:

13 December 2010 - 31 Januari 2011

Anoro regresar...

21 Mei 2010 - 04 Juni 2010

Hasta Luego

Landen bezocht: